
תא"ל במיל' אפי איתם: "אנחנו לא מתבלבלים - אבל גם לא מתמכרים לאשליה שאפשר לבד"
שי גולדשטיין וארז תדמור
תא"ל במיל' אפי איתם: "אנחנו לא מתבלבלים - אבל גם לא מתמכרים לאשליה שאפשר לבד"
תא"ל במיל' אפי איתם, לשי גולדשטיין וארז תדמור: "צריך להגיד את הדברים בצורה ברורה: אנחנו לא מתבלבלים ולא מתייאשים, אבל גם לא חיים באשליה. יש נטייה לחשוב שאם נפעיל כוח מקסימלי הכול ייגמר, אבל זה לא עובד ככה. גם במלחמת יום הכיפורים ראינו כמה מהר מגיעים לרגע שבו אתה זקוק לסיוע אמריקאי משמעותי. זו המציאות - מדינה לא פועלת לבד במרחב כזה. לצד זה, צריך להיות חד: אסור לאפשר לאיראן שום יכולת של פיתוח או ייצור נשק גרעיני. יש לישראל אופציה צבאית אמיתית, היא קיימת, והיא ברת ביצוע. אבל אסור לנהל מדיניות מתוך היסטריה או מחשבה ילדותית שכל בעיה נפתרת רק בעוצמה. גם בלבנון זה אותו דבר - יש לנו חופש פעולה, אנחנו פועלים שם, ונפעל כל עוד יש איום על אזרחי ישראל. אבל אסטרטגיה אמיתית מחייבת הסתכלות רחבה, לא רק תגובה רגעית"


